YKS İle Üniversitemize (Fakültemize) Yerleşen Adayların Kayıt İşlemleri

Haberler 13 Ağustos 2024

Kesin Kayıt Kılavuzu

YKS İLE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN  ADAYLARIN KAYIT İŞLEMLERİ   

ÖNEMLİ!!!

  • Üniversitemize Elektronik kayıt (e-devlet üzerinden) yaptıran adayların üniversitemize gelerek veya herhangi bir evrak getirerek kayıt yaptırmalarına gerek yoktur. (19-21 Ağustos 2024)
  • Elektronik kayıt yaptıramayan adayların, kesin kayıt için şahsen veya noter onaylı vekili tarafından kayıt merkezine gelerek kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. (19-23 Ağustos 2024)
  • Üniversitemiz, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında yasal işlem yapmaya yetkilidir.
  • Bir öğrenci aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptıramaz. Bu durumdaki öğrencilerin üniversitemize kaydını yaptırabilmesi için  halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmeleri gerekmektedir.

2024 YKS sonucunda üniversitemizin herhangi bir bölüm/programına yerleşen adayların kesin kayıt işlemleri iki şekilde yapılabilmektedir.

1– ELEKTRONİK KAYIT (E-KAYIT)

2- ŞAHSEN KAYIT (Bizzat veya Noter onaylı vekili ile başvuru)

 

Elektronik Kayıt (E-Kayıt) Tarihi Başlangıç Tarihi :19 Ağustos 2024

Bitiş Tarihi : 21 Ağustos 2024

Şahsen Kayıt Tarihi (Bizzat veya noter onaylı vekili ile kayıt) Başlangıç Tarihi: 19 Ağustos 2024

Bitiş Tarihi : 23 Ağustos 2024

(08:30-17:00 saatleri arasında)

Kayıt Merkezi (Şahsen başvuru) Şahsen gelerek kayıt yaptıracak öğrencilerin için Kayıt Yeri;

Zafer Mah. Cumhuriyet Cd. No:33 Merkez Rektörlük Ofisi (Kent Müzesi Yanı) İlkadım/SAMSUN

Öğrenim Ücreti Ödeme Öğrenim ücretini sadece başka Yükseköğretim Kurumunda kaydı bulunan öğrenciler ödeyecektir. Öğrenim Ücreti Ödeme Tarihleri:

Başlangıç Tarihi: 09 Eylül 2024

Bitiş Tarihi : 20 Eylül 2024

Katkı Payı ve Öğrenim Ücreti Hakkında Detaylı Bilgilendirme için Tıklayınız.

Ödeme Yeri Ziraat Bankası’na öğrenci numarası ile ATM ya da internet bankacılığı ile ödeme yapılmaktadır. Katkı Payı/Öğrenim Ücreti ödeme işlemleri  için Tıklayınız.
Öğrenci Numaranızı  Öğrenme Linki İçin Tıklayınız

Öğrenci Bilgi Yönetim Sistemi Girişi Şifresi Oluşturma

Öğrenci Bilgi Sistemi   üzerinden giriş yapılarak aşağıdaki görseldeki yollar izlenerek şifrenizi oluşturabilirsiniz. Öğrenci numaranız ve şifreniz eğitim yaşamınız boyunca kullanmanız gereken ve unutmamanız gereken hususlardandır.

 

 

     A- KAYIT İŞLEMLERİ  

  1. ELEKTRONİK KAYIT (E-DEVLET ÜZERİNDEN)

Elektronik Kayıt öğrencilerin e-devlet üzerinden yükseköğretim kurumlarına kayıt yapmaları için kullanılan bir kayıt sistemidir. Elektronik kayıt,  öğrencinin kayıt işlemlerini yerine getirebileceği kesin kayıttır. Bu kayıt yoluyla üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin üniversitemize gelerek veya herhangi bir evrak getirerek kayıt yaptırmalarına gerek yoktur. Elektronik kayıt yaptıran öğrenciler e-devlet üzerinden öğrenci belgesi alabilirler.

e-Devlet şifresi almamış olan adaylar şifrelerini nüfus cüzdanlarının aslı ile bizzat PTT şubelerinden temin edebileceklerdir veya mobil imza, elektronik imza veya internet bankacılığı kullanılıyorsa, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra şifre oluşturabileceklerdir.

e-Devlet üzerinden kayıt yaptıracak öğrencilerin, üniversiteler için e- kayıt kullanım kılavuzunu incelemeleri önemlidir.

e- kayıt kullanım kılavuzu;

Elektronik kayıtta öğrencinin yerleşme bilgileri ÖSYM verisinden alınacak olup. Milli Eğitim Bakanlığı Sisteminden lise mezun bilgisi, Asker Alma Dairesi Başkanlığı Sisteminden askerlik durum bilgisi ve YÖKSİS Öğrenci verisi üzerinden başka bir denk programa dahil olup-olmadığı kontrolünden geçirildikten sonra kayıt olabileceklerdir. Askerlik durumu kayıt olmalarına engel olmayacaktır. Ancak Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler Elektronik kayıt yapamayacak ve üniversitemize şahsen başvuru için yönlendirilecektir.

Kayıt işlemlerini tamamlayan tüm öğrenciler eğitim-öğretimin başladığı ilk hafta Öğrenci Kimlik Kartlarını kayıtlı oldukları akademik birime (Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulu) başvurarak alabilirler.

  1. ŞAHSEN BAŞVURU YOLUYLA KAYIT İŞLEMİ (e-devlet üzerinden elektronik kayıt yaptıramayacak adaylar)

1. e-Devlet üzerinden lise mezuniyet bilgilerine erişim sağlayamayan adaylar,

2. Herhangi bir teknik sorun ile karşılaşan adaylar,

3. Üniversitemiz Özdemir Bayraktar Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi- Uçak Bakım ve Onarımı, Sivil Havacılık Yüksekokulu- Havacılık Yönetimi ile Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu- Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programlarına kayıt yaptıracak adaylardan aşağıda belirtilen belgeler talep edileceğinden dolayı e-devlet üzerinden elektronik kayıt yaptıramayacaklardır. Bu programlara kayıtlanacak adaylar kayıt evraklarıyla birlikte kayıt merkezine gelerek şahsen kayıt işlemlerini kendileri tamamlayacaklardır.

Bu programlar için kayıt da istenen belgeler:

a) Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.

b) Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).

  • Posta ile kayıt yapılmaz.
  • Kayıt için istenen belgelerin onaysız sureti veya fotokopisi kabul edilmez.
  • Eksik belge ile kayıt yapılamaz ve kaydı yapılamayan aday herhangi bir hak iddia edemez.

Şahsen kayıt yaptıracak adaylar, kayıt işlemleri için aşağıda yer alan adrese gelerek istenilen evraklarla birlikte şahsen başvuru yoluyla veya noter onaylı vekili tarafından kayıt işlemlerini yapabileceklerdir.

Kayıt Tarihi ( Şahsen Başvuru) : 19 – 23 Ağustos 2024

Kayıt Yeri : Zafer Mah. Cumhuriyet Cd. No:33 Merkez Rektörlük Ofisi (Kent Müzesi Yanı) İlkadım/SAMSUN

Konum Linki İçin Tıklayınız.

  1. KAYIT TARİHİNDE LİSEDEN MEZUN OLAMAYAN ÖĞRENCİLER

2024 YKS sonucunda üniversitemizin herhangi bir bölüm/programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların üniversitemize “Kayıt Belgeleri” ile bizzat gelerek geçici kayıtları yapılacaktır. Ancak bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini  31 Aralık 2024 tarihine kadar Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacak olup, mezuniyet belgesini getiremeyen öğrencilerin  üniversitemizden kayıtları silinecektir.

 

B- KAYIT İŞLEMLERİ SONRASINDA              

1.  Oryantasyon Eğitimi – Oryantasyon programı 23 – 24 Eylül 2024 tarihlerinde yapılacaktır.

2. Öğrenci Kimlik Kartları

Öğrenci Kimliği, Samsun Üniversitesi öğrencisi olduğunuzu gösteren bir belge niteliğinde olmasının yanı sıra, Üniversite içinde çeşitli hizmetlerden yararlanmanızı sağlamak üzere de kullanılabilir. Üniversiteye yeni kayıt olan  öğrenciler, kurumsal kimliklerini derslerin başladığı tarihten itibaren kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarından alabileceklerdir.

3. Ders Kayıt İşlemleri

– Ders kayıtları, öğrenciler tarafından Öğrenci Bilgi Sistemi   üzerinden yapılır.

– Derslerin seçimi, kayıtların tamamlanması ve danışman onay işlemlerinden öğrencinin kendisi sorumludur.

– Ders kayıt ve danışman onay işlemini yerine getirmeyen öğrenciler ders ve sınavlara katılamaz.

4. Danışman Atanması

Üniversitemizde eğitime başlayan öğrencilere rehberlik etmek üzere danışman atanır. Danışman bilgilerine öğrenci bilgi yönetim sistemine giriş yaparak ulaşabilirsiniz.

5. Muafiyet Başvurusu (Kredi Transferi)

Daha önce bir başka yükseköğretim programında öğrenim gören öğrenciler, bu yükseköğretim kurumunda alıp başarılı oldukları derslerin kredilerinin transfer edilmesi talebinde bulunabilirler. Bunun için öğrencilerin, eğitim-öğretime başladıkları yarıyılın ilk iki haftası içinde ilgili dekanlığa/müdürlüğe transkript belgesi ile başvurmaları gerekmektedir. Kredi transfer işlemi “Samsun Üniversitesi Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi” hükümleri doğrultusunda yapılacak olup, süresi içinde başvuruda bulunmayanların daha sonra yapacakları başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

6. Akademik Takvim

Üniversitelerin akademik takvimlerinde kayıt yenileme, ders ekleme ya da bırakma, akademik konular ile ilgili son başvuru tarihleri, sınav başlangıç-bitiş tarihleri duyurulur. Öğrenciler, her eğitim/öğretim dönemi başında güncellenen ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfasında yayınlanan akademik takvimi takip etmek zorundadır.

2024-2025 Ön Lisans/Lisans akademik takvimi için (Tıp Fakültesi hariç) TIKLAYINIZ.